joi, 6 noiembrie 2014

Diferenţa dintre advertoriale şi non-advertoriale


Am căutat pe internet să aflu dacă există vreun articol scris în privinţa acestei teme. M-am gândit de foarte multe ori la faptul că nu mulţi înţeleg terminologia folosită de unii bloggeri, aşadar am decis să scriu un articol despre advertoriale şi non-advertoriale. Înainte de a putea înţelege diferenţa dintre aceşti doi termeni, mai întâi trebuie să îi cunoaştem. Nu vreau să complic prea mult situaţia, de aceea nu abordez un vocabular complicat, ci o să dau câteva explicaţii pe înţelesul tuturor.

Ideea de advertorial este pe cât se poate de simplă. Un advertorial este un articol publicat pe o pagină web care nu face nimic altceva decât să promoveze o gamă de produse, servicii sau alte pagini web. De obicei, advertorialele sunt scrise contra cost, motiv pentru care majoritatea bloggerilor scriu frecvent astfel de postări. Beneficiile acestor advertoriale sunt multe, dar eu am reuşit să identific doar două. Recunosc, până acum am trăit de pe urma acestei metode de a face bani, însă advertorialele nu sunt tocmai o ştiinţă exactă. Există momente în care poţi fi abordat de colaboratori, dar în aceeaşi măsură există şi posibilitatea să nu fii contactat de niciun colaborator. Deci, ideea este simplă: nu ai colaboratori, nu faci bani. În legătură cu această problemă, majoritatea bloggerilor noi se confruntă, însă, odată cu avansarea blogului şi creşterea vechimii acestuia, şansele ca blogger-ul să fie contactat de sponsori devin din ce în ce mai mari. Următorul beneficiu de care are parte un blogger atunci când scrie un advertorial este acela că atrage mult trafic. Link-urile inserate pe cuvintele cheie au un rol foarte important în creşterea traficului pe un blog. Trebuie totuşi subliniat faptul că, prea multe advertoriale pe blog pot atrage penalităţi dinspre Google. Un blog mult prea încărcat cu link-uri prin articole riscă să scadă în pagerank. Posibilităţile ca acest lucru să se întâmple sunt foarte mari, deci trebuie să ştiţi când să echilibraţi balanţa dintre advertoriale şi non-advertoriale. Desigur, advertorialele nu trebuie neaparat să atragă şi beneficii. Există bloggeri care promovează anumite produse doar pentru a scrie recenzii asupra lor.

Pe de altă parte, non-advertorialele sunt mai benefice pentru blog, cu toate că acestea nu aduc prea multe câştiguri pentru blogger. Non-advertorialele sunt articolele redactate, care nu conţin link-uri nu promovează produse sau servicii. Spre exemplu, acest articol este un non-advertorial, deoarece nu are ca scop promovarea unor produse sau servicii. Dacă luăm totuşi firul şi vrem să îl despicăm în patru, termenul de advertorial derivă din „advertising”, iar „advertising” în română înseamnă publicitate. Deci, urmând structura unui non-advertorial, este clar faptul că acel articol nu are drept scop publicitatea. Spre uimirea mea, eu nu am fost penalizat, încă, de Google pentru toate advertorialele pe care le-am scris pe blog. Sunt atât de multe încât majoritatea postărilor de pe blogul meu au link-uri inserate pe cuvinte cheie. Acum că am explicat şi aceste noţiuni, sper că nu veţi avea probleme în ceea ce priveşte echilibrul dintre advertoriale şi non-advertoriale.

Un comentariu:

  1. imi place articolul, adevarul e ca e bine sa mai explice cineva din cand in cand cum sta treaba cu advertorialele astea...ies banuti din ele, asta conteaza. imi pare rau ca le-am descoperit foarte tarziu, ca as fi castigat mai mult. dar tot e ok. lumea zice ca nu e bine doar sa faci reclame, dar la 3 non-adevrtoriale sa bagi un advertorial...eu zic ca e acceptabil. nici nu intoxicam, dar ne facem treaba!

    RăspundețiȘtergere