De curând am fost pus în situaţia de a înţelege un termen nou din domeniul afacerilor. Este vorba de payroll, un termen din ce în ce mai des întâlnit în mediul de afaceri românesc. Pentru că articolul nu ar avea nicio noimă dacă nu aţi înţelege ce înseamnă payroll, vin cu explicaţia acestuia. M-am documentat puţin şi am aflat că meseria de agent payroll este una foarte importantă, dar prea puţin cunoscută şi înţeleasă. Ce face mai exact acest agent payroll? Agentul payroll este responsabil cu tot ceea ce ţine de salarizare, legislaţia muncii, dar se poate ocupa şi cu multe alte activităţi care nu ţin neaparat de meseria sa, cum ar fi operator PC, relaţii publice şi contabil. În unele cazuri chiar avocat!
Această nouă informaţie pe care am dobândit-o mi-a trezit un interes aparte pentru meseria de payroll-ist. Foarte multe persoane atunci când aud cu ce se ocupă un agent payroll au impresia că sunt nişte simpli contabili, o carieră simplă ca oricare alta. Cu toate acestea, responsabilităţile şi atribuţiile acestor persoane sunt mult mai mari de-atât. Un agent payroll este la foarte mare căutare, întrucât este foarte util într-o afacere, cam la fel ca o femeie într-o bucătărie, ştie să facă de toate! Astfel, multe site-uri special dezvoltate pentru căutarea locurilor de muncă din ţară, precum joburi Aptjob.ro.
Care ar fi beneficiile apelării la serviciile unui agent payroll? Este foarte bine ştiut că în sfera românească de afaceri oamenii caută să ştie întotdeauna care sunt beneficiile înainte de a semna un contract cu cineva. Cele mai des întâlnite beneficii pe care le poţi obţine de la un agent payroll sunt confidentialitatea, soluţii complexe şi procesarea rapidă a informaţiilor. Deci, a fi payroll-ist nu este acelaşi lucru cu a fi contabil. Foarte mulţi fac această eroare fatală şi nu îşi dau seama. El este responsabil de planificarea concediilor, fisşele de evaluare, adeverinţe, întocmirea dosarelor de pensionare şi multe alte aspecte importante pentru o afacere! Oricât de bănoasă poate fi această meserie, nu este pentru oricine, întrucât şi cea mai mică greşeală poate duce la o întârziere a salariilor sau chiar reducerea sumei primite de către angajaţi. Cu toate acestea, afaceriştilor le vine mult mai uşor să angajeze un astfel de agent, întrucât el înglobează mai multe activităţi, din domenii diferite.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu