marți, 17 ianuarie 2017

Tehnologiile viitorului în bucătărie

Vă povesteam într-un articol anterior cum aş vrea să arate frigiderul viitorului sau cel puţin cum cred că ar trebui să fie. După o pauză de mai bine de câteva zile, am realizat că îmi trec o mulţime de idei prin minte şi că nu pot sta prea mult timp departe de tastatura laptopului. De mic sunt o fire foarte inventivă şi am fost de nenumărate ori lăudat pentru minunăţiile pe care le cream în minte. Astăzi însă îmi pun din nou imaginaţia la contribuţie şi văd ce dispozitiv revoluţionar pot face dintr-un cuptor cu microunde oarecare.

Deoarece viitorul ESTE ASTĂZI, cred că se cuvine să îl trăim ca atare, aşadar este foarte important să ne echipăm cu dispozitive şi să ne bucurăm de cele mai noi tehnologii, menite să ne asigure confortul. Pentru mine este foarte important să mă gândesc la viitoarele modele de electrocasnice şi tendinţe în materie de mobilier, deoarece sunt întotdeauna cu gândul la viitoarea mea locuinţă, locuinţă pe care intenţionez să o construiesc cu propriile puteri şi să o fac să arate aşa cum doar eu ştiu. De aceea astăzi vă voi vorbi puţin despre cuptoare cu microunde, deoarece sunt foarte des folosite şi pot înlocui cu uşurinţă aragazele. Interesant este faptul că ideea pentru un asemenea articol vine după ce am văzut foarte multe modele de cuptoare cu microunde de la Demax.ro. De obicei nu sunt foarte uşor de impresionat, însă cuptoarele de acolo m-au lăsat pur şi simplu cu gura căscată, în mod special acesta:


Am fost întrebat: cum ar trebui să fie electrocasnicele viitorului? Ei bine, dacă frigiderul vi l-am arătat fix aşa cum aş vrea să fie în viitor, a sosit clipa cea mare. Cuptorul cu microunde al viitorului! Deşi mulţi spun că un cuptor cu microunde nu poate fi îmbunătăţit, având funcţii limitate şi o utilitate scăzută, eu îi contrazic. De ce spun acest lucru? Gândiţi-vă la toate lucrurile pe care le doriţi atunci când vreţi să vă cumpăraţi un telefon nou şi veţi afla că dacă un dispozitiv care a fost conceput cu scopul de a facilita comunicarea între persoane poate să facă lucruri atât de măreţe, precum fotografii (aspect la care nu s-ar fi gândit nimeni atunci când a ieşit primul telefon mobil), redarea fişierelor muzicale/video sau chiar transformarea sa într-un GPS, imaginaţi-vă câte lucruri ar putea face un cuptor cu microunde.

Uneori mă surprind singur cu toate gândurile pe care le am şi toate ideile inovatoare. Cum încă este iarnă, iar afară frigul este împărat, cred că un cuptor cu microunde al viitorului ar trebui să aibă un mini ecran  rabatabil, pe partea laterală, care să recomande meniuri sau băuturi care necesită încălzire, în funcţie de vreme, anotimp şi temperatură. Ar fi o idee care ar putea revoluţiona întreaga lume a electrocasnicelo. De asemenea, cuptorul cu microunde ar trebui să vină cu tehnologie tip touchscreen, deoarece butoanele nu mai sunt la modă, iar designul este foarte important în conceperea unui produs futurist. Toate butoanele care astăzi dau comenzi cuptorului cu microunde, mâine pot fi înlocuite cu nişte senzori simpli care nu necesită o apăsare puternică, ci mai degrabă o simplă trecere a degetului pe deasupra zonei respective.


Probabil unul dintre cele mai importante aspecte ale cuptorului cu microunde al viitorului este detectorul de fum. Întotdeauna m-am gândit că un cuptor cu microunde ar trebui să aibă implementat un detector de fum care să oprească imediat orice acţiune în momentul în care alimentul încălzit ia foc sau se carbonizează. Deoarece am fost întrebat cum ar trebui să fie electrocasnicele viitorului, mi-am propus să vă dau detalii concrete, nu abureli, nu poveşti de adormit copiii. Aşadar, ce alt element aş mai adăuga la un cuptor cu microunde deja foarte performant şi futurist? Cel mai probabil aş adăuga o cameră video care să transmită imagini, în direct, pe telefoanele inteligente, de deasupra alimentului introdus spre a fi încălzit. Nu este neapărat necesar să vedem cum se face mâncarea, însă sunt mulţi care îşi vor cartofii ţărăneşti mai rumeniţi, alţii îşi vor puiul mai crocant, de aceea, zic eu, este un bonus. Şi... nu în ultimul rând... cuptorul ar trebui să aibă panouri solare în sticla geamului de la uşă, astfel încât să poată fi folosit şi în drumeţii, cu un consum minim şi o eficienţă cât mai ridicată, fără să necesite conectarea la priză.

Posibilităţile sunt nenumărate. De la tehnologie touchscreen la cameră video internă şi detector de fum care să oprească întreaga operaţiune, cuptorul de microunde al viitorului va fi o achiziţie care va aduce prestigiu casei omului. Sunt sută la sută convins că lucrurile pe care le-am scris în acest articol vor prinde cândva viaţă şi vor apărea în comerţ. Dacă v-a plăcut acest articol, vă invit şi pe dumneavoastră să vă spuneţi părerea şi, eventual, să aruncaţi o privire asupra modelelor de pe Demax.ro. Nu veţi fi dezamăgiţi!

5 comentarii:

  1. Nu prea stiu ce sa zic, mie mi se pare ca nu ma afecteaza prea mult nici cuptorul cu microunde asa cum este el astazi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu aş fi crezut că viitorul poate să arate atât de bine :). Îmi plac mult modele de la Demax.ro

    RăspundețiȘtergere
  3. Bai e foarte bine redactat articolul şi chiar mi-ar trebui un cuptor cu microunde... cu atât mai bine un cuptor cu microunde precum cel pe care l-ai prezentat 😛

    RăspundețiȘtergere
  4. sunt cam sceptic referitor la faptul că tehnologia ar putea avansa atât de mult, dar nu mi-ar părea rău să fie vreodată posibil un asemenea model

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai niste idei foarte interesante. Cred ca mi-ar placea sa am un cuptor cu microunde precum acesta.

    RăspundețiȘtergere