miercuri, 11 decembrie 2013

Ajutor, apă rece la centrală!

În ultima vreme centrala care trebuia să pompeze apă caldă în permanenţă spre toate chiuvetele, caloriferele din casă, şi în special la baie, a început să dea chix. Motivele? Nu le cunosc, nu sunt un foarte bun mecanic. Astăzi tatăl meu a făcut puţină instrucţie cu mine pe afară, în frig! Fără intenţie, tatăl meu a putut observa cum consumul de apă era unul foarte mare pentru doar trei membri ai familiei. Ciudat, nu?
Cred cu tărie că uneori este vina mea, în mare parte, pentru că sunt un mare risipitor atunci când intru la duş. Acuzaţi-mă de prea mult răsfăţ, de prea puţină moderaţie, însă atunci când fac duş este singurul moment când mă simt liber şi cred că nu mai există nici o barieră între mine şi lumea ireală.
La o mică documentare pe internet am reuşit să identific nişte aparaturi care au acelaşi rol ca şi o centrală termică obişnuită.
Sunt un tânăr foarte inventiv! Îmi place să fac mici asemănări între cuvinte, astfel le pot memora şi reţine mult mai uşor. Prima dată când am citit înlănţuirea de cuvinte mi s-a părut ciudat, suna ca un submarin, la propriu! Pompe submersibile, da, despre ele este vorba! Deşi nu mi-ar fi trecut prin minte vreodată faptul că aceste maşinării, jucării ale lui nenea Einstein sau ale oricărui alt om de ştiinţă, au o legătură cu apa. Raţionamentul meu a învins, într-un mod juvenil desigur!
Nu este prima oară când văd aceste aparaturi, însă niciodată nu mi-am pus problema: la ce sunt bune?
Astăzi parcă totul îmi vine mai uşor. Consider că sunt mult mai eficiente, din punctul de vedere al consumului şi al funcţionării, decât centralele termice. În urma "descoperirii" pe care am făcut-o pe internet, am aflat încă un lucru. Prietenul meu cel mai bun se bazează pe un astfel de sistem pentru încălzire a apei şi, la fel ca şi mine, crede că este un mod mult mai bun de a conserva apa şi regla temperatura acesteia într-un mod cât mai convenabil. În cele din urmă am ajuns şi eu la concluzia că ar trebui să îmi bat la cap tatăl, aşa ca un cadou de sărbători, să schimbe instalaţia ca să mă pot bucura şi eu, în sfârşit, de un duş cât mai plăcut! Pe lângă toate acestea, cred că este şi rândul meu să contribui cu o sugestie în rândul familiei mele, că prea mult timp am fost mezinul casei!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu