miercuri, 28 mai 2014

Afaceri pe fonduri europene

Înainte ca fratele meu să termine liceul mi-a povestit despre unul dintre colegii săi cum că ar dori să îşi deschidă o afacere. Adevărul este că acel prieten al fratelui meu are un start bun în afaceri, având în vedere faptul că mai deţine, împreună cu mama sa, un magazin. Ţinând cont de experienţa pe care o are în domeniu, i-ar fi foarte uşor să îşi întreţină singur afacerea, însă există o problemă care îl macină şi acum. Nu ştiu nici astăzi dacă a reuşit să realizeze ce a dorit să facă, dar mă rog să fi reuşit. Banii, căci despre ei este vorba, nu îi erau prea buni "prieteni" în acea perioadă. Deşi a calculat toate economiile sale şi venitul făcut pe urma magazinului condus de el şi de mama sa, tot nu i-au fost de ajuns. A recurs la o altă metodă, şi anume o consultanta pentru fonduri europene

Deoarece începând cu clasa a X-a am început să studiez antreprenoriala, am cam fost introdus şi eu în această lume a afacerilor. Am înţeles astfel că unele afaceri pot fi dezvoltate şi începute din fonduri europene, atâta timp cât întreprinzătorul respectă anumite norme şi se încadrează în anumite standarde impuse. Din păcate, cel de-al doilea tip de fonduri europene, care este şi cel mai căutat, este foarte greu de căpătat. Fondurile europene nerambursabile, deoarece în jurul acestora mă învârt şi tot bat câmpii; nu se oferă cu una cu două întreprinzătorilor. Am auzit de foarte puţine cazuri în care s-au acordat fonduri europene nerambursabile, ceea ce mă face să cred că trebuie să fii un "titan" pentru a le căpăta. 

Este o luptă crâncenă pe care, cred, o voi purta şi eu în viitor. Îmi doresc foarte mult să mă afirm în domeniul alimentar, însă ţara noastră descurajează aceste idei de sporire a economiei, întrucât nu este nevoie (sarcastic vorbind) de întreprinzători tineri, cu idei inovatoare de dezvoltare. Vreau să construiesc o cofetărie pe teritoriul ţării, urmând ca mai apoi să realizez un lanţ de cofetării pe teritoriul întregii Europe. Sună super, nu? Din nou cred că vine vorba despre voinţă, perseverenţă şi tăria de a continua ceva ce ar putea dura ani de zile până când ar putea deveni realitate. Un vis! Un vis care în cele din urmă poate prinde contur, numai cu multă muncă şi speranţă în viitor. Ăsta sunt eu, un mic-mare întreprinzător, cu vise şi aşteptări mari de la mine însumi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu