sâmbătă, 3 mai 2014

Îmbulzeală şi nebunie la înscrierile copiilor

Recent am ascultat o ştire la radio în care se povestea cum românii au darul de a se îmbulzi şi a face scandal atunci când vine vremea înscrierilor la grădiniţă. Sincer nu ştiu dacă o fac în favoarea odraslelor lor sau sunt pur şi simplu doritori de certuri, pentru că, trebuie să recunoaştem, în România nu prea poţi rezolva problemele fără să te cerţi. Astfel de cazuri se găsesc oriunde în ţară, mai ales în Bucureşti. Spre exemplu, nişte gradinite Bucuresti sector 1 s-au angajat să ofere informaţii suplimentare oricărui părinte în legătură cu înscrierile pentru copii. Mi se pare o nebunie totuşi să începi să urli şi să înjuri ca la uşa cortului într-o instituţie care are drept scop educarea copiilor ce vor fi adulţii de mâine.

Din păcate astăzi aceste lucruri sunt nişte normalităţi chiar şi în rândurile copiilor.. Tot pe subiectul "educaţia românească" am avut parte de o discuţie cu părinţii mei. În condiţiile în care în străinătate copiii sunt învăţaţi ce trebuie, ce le va fi util în viitor şi cu o mult mai mare uşurinţă decât la noi, România are un sistem educativ care este la pământ. Nu am crezut că o să ajung vreodată să cred că şcoala nu îşi mai are o utilitate prea mare în viaţa şi societatea noastră. Din nefericire acesta este crudul adevăr. Tocmai din acest motiv, ambii părinţi mi-au sugerat să mă axez cât mai mult pe luarea BAC-ului şi orientarea în afaceri. Adevărul este că astăzi contează cel mai mult să ştii cum să numeri banii şi cum să îi mânuieşti.

Referitor la copiii de la grădiniţă, Ministerul Educaţiei nu face nimic altceva din ce nu ar face parlamentarii, şi anume să cheltuie banii după bunul plac. Tare mi-aş fi dorit să asist la o schimbare în acest sistem de învăţământ încă din perioada în care eram şi eu, cel puţin, la şcoala primară. Copiii ar trebui să fie cei mai importanţi în viitorul ţării. Viitorul ţării se bazează pe faptele celor care astăzi încă sunt timizi, mici şi uşor de influenţat. Mâine va fi rândul nostru să ne bazăm pe cei tineri, iar cei tineri nu vor şti ce să facă, în condiţiile în care nimeni nu le-a oferit şansa la o educaţie corectă, bună şi utilă. Sper doar că viitorul o să fie unul mai bun pentru cei care urmează să se confrunte cu problemele vieţii de om matur.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu