sâmbătă, 26 aprilie 2014

Vremea panourilor solare

Ştiţi şi voi că lumea a început să o ia pe drumurile greşite în ultima vreme. Nu vreau să mă refer neaparat la războiul care mai că tinde să izbucnească în orice moment, deşi mă rog să nu se întâmple asta, ci mă gândesc la forţa distrugătoare a omului care atacă mediul înconjurător fără milă prin poluare. Eu consider că întotdeauna au existat metode mult mai benefice şi profitabile de a obţine energie electrică - pentru că asta mă frământă cel mai mult - din natură. Dacă nu mă înşel, avem o grămadă de firme care pot oferi servicii de proiectare termice şi modalităţi mult mai ortodoxe de a obţine energie din conservarea mediului.

Ştiu că unii dintre noi am fi dispuşi să credem că energia solară în această ţară nu prea poate exista, dar asta doar pe timp de iarnă sau primăvară, însă nu trebuie să uităm că vara la noi este foarte însorită, iar o zi are 24 de ore, în care soarele stă pe cer 14 ore în cele mai multe cazuri. Problema la noi este intoleranţa faţă de nou. Câţi dintre români ar fi dispuşi să apeleze la energia oferită de puterea soarelui în schimbul energiei produsă de termocentrale? Dar pentru că nu îmi doresc să generalizez şi să rămân pe ideea că doar românii ar fi atât de încăpăţânaţi să facă această trecere, ar fi la fel de bine şi în cazul vecinilor de peste hotare dacă ar apela la această metodă.

Cred cu tărie că umanitatea mai are un strop de bunătate şi că se merită să fii bun, chiar dacă aceste zile în care trăim ne dovedesc exact contrariul. Trecând prin oraş chiar am putut să observ cum mai multe familii au apelat la acest sistem inteligent şi responsabil de producere a energiei. Desigur, poate exista şi problema banilor, pentru că... trebuie să fim sinceri... nu toată lumea îşi poate permite un asemenea lux, nu-i aşa? Dar ce se întâmplă cu masele? Iar aici mă refer strict la persoanele înstărite, cu afaceri, magazine şi aşa mai departe!

Până acum nu am auzit pe nimeni să se plângă ce aceste instalaţii care, deşi sunt scumpe iniţial, te vor scăpa de nişte facturi destul de usturătoare pentru buzunar. Şi pentru că doresc să termin într-o notă la fel de frumoasă, cred că avem şi noi tăria de caracter de a proteja mediul, nu doar englezii şi nemţii... că doar ne-am născut lângă natură şi o preţuim (unii) cum niciun alt popor nu o mai face.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu