miercuri, 19 martie 2014

Spre Italia!

Întrebarea care ne chinuie cel mai mult în viaţă este: mai luăm şi noi vacanţă? Suntem dispuşi să credem că timpul nu se mai scurge aşa rapid ca atunci când eram mici, iar orele de muncă sunt aşa de lungi încât avem impresia că minutele se transformă în ore, orele în zile, zilele în săptămâni şi aşa mai departe. Fie că este vorba de un sejur la mare sau o vacanţă la munte, suntem întotdeauna cu gândul la zilele libere. Ţinând cont de faptul că suntem foarte ocupaţi, chiar şi în timpul liber, vacanţa este un concept aproape imposibil de atins. Privim în zare şi observăm cum visele noastre se îndepărtează cu fiecare secundă scursă. Trebuie să spunem stop acestui fenomen! Ca oameni avem dreptul să ne relaxăm, dar într-o circumstanţă specială. Cum ar arăta vacanţa perfectă pentru mine? Păi, să vă spun! Încă de mic copil, eu am avut o pasiune pentru ţările vorbitoare de limbă latină, cum ar fi Italia şi Spania, dar în special Italia. Întotdeauna mi-am dorit să vizitez Veneţia... Roma... podgoriile, ah, faimoasele podgorii ale Italiei..! Şi nu în ultimul rând, Roma şi oraşul Napoli. Dacă ar fi să aleg între aceste oraşe, cred că Napoli este favoritul meu. Nu, nu am mai fost niciodată în Italia până acum, dar din filme, imagini şi chiar înregistrări video, mi-am dat seama că oraşul are acel ceva special pe care puţine alte oraşe îl au. 


Care este momentul care mă încântă cel mai tare într-o astfel de vacanţă? Acel moment în care gust din abundenţa fericirii; când întâlnesc noi oameni şi leg relaţii de prietenie cu ei; când stau seara la geamul hotelului sau a casei în care sunt cazat şi mă uit pe fereastră spre stelele sclipitoare. Pe lângă toate acestea, fiind un mic critic culinar, aş dori să aflu savoarea unei pizze adevărate, aşa cum numai italienii o fac, dar şi o porţie de macaroane cu brânză! Am specificat faptul că italiencele sunt nişte femei super frumoase? Bine, nu cred că le egalează pe românce, dar... of! Domnilor, dacă sunteţi nişte burlaci, Italia vă aşteaptă cu nişte domnişoare elegante, inteligente şi frumoase. Cum am ajuns să cred că Napoli este destinaţia potrivită pentru mine? Prin intermediul celor de la CND Turism, desigur! Şi pentru că tot mi-am găsit destinaţia potrivită, vin cu următoarea întrebare: voi unde aţi dori să petreceţi o săptămână de vacanţă? Sunt sigur de faptul că mi-aţi da răspunsuri care mai de care, şi chiar aş fi interesat să vă aflu opiniile, deci, dacă aveţi timpul necesar să parcurgeţi acest articol până la capăt, vă invit să lăsaţi un comentariu. Revenind la subiect, cred că Napoli, pe străzile lui, cu toată muzica specifică şi oamenii voioşi şi plini de iubire, este un oraş de vis. Numai gândul la numele acestuia mă face să cred faptul că este un oraş pentru scriitori, artişti în general. Cum eu sunt abia la început, pentru că mă mai apucă şi pe mine câteodată melancolia şi încep să scriu poezii, cred că m-aş integra super bine în tablou. 


Deci nu trebuie să vă mai explic care sunt motivele pentru care consider că Napoli este destinaţia perfectă care merită să fie încercată cu vârf şi îndesat. Vacanţa mea specială se află doar în străinătate, pentru că mi-am dat seama de foarte mult timp că am ajuns să cunosc atât de bine ţara în care locuim, încât nu consider că merită să mai vizitez localităţile pe plan intern. Viaţa trebuie trăită la maxim, şi cum altfel să o trăieşti dacă nu făcând ocolul Terrei? Nopţi la rând mi-am imaginat cum ar fi fost dacă mi-aş fi permis să plec de acasă când aveam chef, când mă plictiseam de tot ce mă înconjoară... când eram dispus să caut noul! Nopţi la rând am visat la o plajă spaţioasă cu nisipul de culoarea aurului, dar fin, fără gunoaie prin el. Apa să fie atât de limpede încât să poţi observa nisipul auriu sclipind pe fundul mării... şi poate chiar vietăţile marine care se strecoară printre oameni. Oameni care se plimbă de zori pe plajă, fără griji, fără probleme. Toţi să fie liniştiţi şi să trăiască sub îndemnul unui singur gând: trăieşte viaţa cât poţi; nu trăieşti veşnic, profită. În cele din urmă, dragii mei abonaţi, cititori şi buni prieteni, desigur, aşa arată vacanţa mea de vis, vacanţa mea specială. Care ar fi a voastră?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu