luni, 18 mai 2015

De ce să dai timpul înapoi?


M-am întrebat adesea, dacă aş da timpul înapoi, ce anume aş face diferit? O întrebare destul de dificilă, nu? Dacă aş pune această întrebare mai multor persoane, majoritatea ar răspunde exact ca mine: "aş repara anumite greşeli din trecut". Cât de corect ar fi să facem acest lucru? Abordez această temă pentru că din ce în ce mai des aflu că nu sunt singurul care a fost dezamăgit de lucrurile pe care le-am făcut, sau nu, până în prezent.

Viaţa este un dar pe care trebuie să îl preţuim cu tot ce avem mai bun în noi. Dacă am fi ştiut acest lucru de la început am fi evitat să facem unele lucruri sau poate că am fi prins puţin curaj pentru a lua nişte decizii care ne-ar fi putut schimba vieţile mai târziu. Trăim în regret sau nu? Dacă până de curând spuneam că aş fi dorit să repar greşelile pe care le-am făcut când eram mai tânăr, astăzi sunt bucuros că sunt sincer cu persoana care sunt şi ceea ce am devenit. O persoană din trecutul meu mi-a spus cândva, deşi contextul era altul, că viaţa merită trăită, că oricum, la un moment dat, mai devreme sau mai târziu, o să murim.

Printre toate deliciile vieţii mele am aflat că se află şi greşelile pe care le-am făcut de-a lungul vieţii. Sunt abia la început de drum, dar am câţiva ani buni de când gândesc matur şi chiar cred că fiecare gând trist sau dezamăgire, fiecare durere sau lovitură îşi au rostul în viaţă. Este ceea ce ne completează pe fiecare dintre noi! Ar fi o aroganţă să gândim că defectele care le avem nu fac parte din noi, că nu reprezintă o părticică din ceea ce suntem. Nu vom fi niciodată perfecţi, dar merită să gândim că, aşa cum suntem, suntem exact cum trebuie să fim!

Aşadar, de ce am da timpul înapoi? În clipa în care realizăm că totul s-a întâmplat cu un scop, evident că o să ne gândim dacă a meritat, însă a schimba prezentul sau viitorul persoanei tale nu poate fi o misiune foarte simplă, de aceea trebuie să ne punem altfel întrebarea. Merită să schimb ceea ce sunt astăzi şi ce aş putea fi mâine?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu