sâmbătă, 18 ianuarie 2014

Puţin mai încet, se poate?

Cunoaşteţi momentul ăla din viaţa fiecăruia când trebuie să participăm la un eveniment important în viaţa noastră, fie că este vorba de o nuntă, fie că este vorba de petrecerea celui mai bun prieten în onoarea zilei lui de naştere. Nu sunt un perfecţionist, dar îmi place să fiu atent la detalii. Cred că lucrul cel mai important pentru o petrecere este muzica. Indiferent dacă este muzică dance, clasică sau jazz... sau cine mai ştie ce gen, muzica nu trebuie să lipsească! Eu mi-am făcut un fix în viaţă şi cred că muzica este tratamentul cel mai bun pentru orice; muzica este cea care ne ridică de la pământ şi ne îmbie să mergem mai departe. Am participat cândva la o nuntă a unei rude şi pot spune că am fost dezamăgit în totalitate de amenajarea tehnică a evenimentului. Serviciile prestate de firma răspunzătoare cu luminile, muzica şi efectele speciale au fost jalnice. Muzica se auzea mult prea puternic în boxele care împânzeau sala, deşi socrii le-au atras atenţia de cel puţin două ori în vederea acestui lucru, însă nu s-au luat măsuri. Luminile erau amplasate într-un mod haotic. Nimic nu era organizat, totul era rezultatul unui haos iminent!
Am căutat pe internet din curiozitate, oare mai există firme serioase în ţara asta? Efectiv se pare că da, mai există. Portofoliile şi testimonialele paginii web www.scenotehnica.ro m-au impresionat. Raportul dintre calitate şi preţ este unul incredibil. Am auzit de foarte multe firme, chiar din judeţul meu, care promiteau marea cu sarea la preţuri rezonabile... dar ce mai preţuri. Un preţ rezonabil pentru un amărât de proiector să ajungă să fie de 100€? Nu mulţumesc, mai bine caut pe internet! Şi astfel am dat de această firmă serioasă şi bine organizată.
Revenind la muzică, aceasta ar trebui să fie echilibrată cu mediul în care este ascultată. Într-o sală pentru 500 de persoane, ok, ai nevoie de multe boxe, volumul mult mai ridicat decât ar fi necesar şi poate puţin mai mult bass... dar nu trebuie lăsat totul la mâna începătorilor. Mi s-a acrit să văd cum cei care întreţineau petrecerea începeau să umble pe la volum, ba chiar mai mult, eu mă aflam la doar câţiva metri distanţă de boxele principale... şi credeţi-mă că nu este cea mai plăcută experienţă pe care o puteţi trăi. A doua zi dimineaţa urechile mele încă resimţeau efectele unei organizări proaste. Timp de câteva zile am fost nevoit să dorm mai mereu pentru a evita durerile de cap provocate de zgomotul pe care îl auzeam în timpane. Aici voiam să ajung şi să subliniez ce este mai important. Nu trebuie să foloseşti un volum extraordinar de mare pentru a întreţine o petrecere, ba chiar din contră. Dacă evenimentul este unul fericit, totul ar trebui să producă o stare de fericire participantului, nu una de oboseală sau nervozitate. În viitor o să fiu foarte precaut şi o să evit să mai stau lângă cântăreţi, iar pentru mine, când o să fie momentul sau dacă o să am nevoie vreodată, ştiu la ce firmă o să apelez pentru asemenea servicii.

2 comentarii:

  1. Eu, prefer muzica mai incet, dar fiind o petrecere, un eveniment mai special se accepta un volum mai mare!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere