marți, 5 august 2014

Cum să fii un blogger de succes

Nu credeam că voi apuca să o spun vreodată, dar până în prezent mă simt mândru de activitatea depusă pe acest blog. Deşi am avut unele pauze care nu ar fi trebuit să aibă loc, m-am revanşat într-un fel sau altul, faţă de cititori. În ultimele câteva luni nu am mai avut nici timpul necesar, nici inspiraţia pentru a scrie articole bune. Una peste alta, un aspect pe care nu îl prea mai pot suferi la acest blog este acela că a devenit mai mult un blog de advertising. De la început mi-am dorit ca pe acest blog să se regăsească doar articole motivaţionale şi gânduri de-ale mele, din păcate m-am îndepărtat de acest scop în timp. După ce anul trecut, în luna decembrie, am primit pagerank 2, deşi mă aşteptam să primesc pagerank 1, am realizat că internetul este o afacere continuă. Dacă ştii să manevrezi pe ici-colo câteva manete, s-ar putea să realizezi faptul că poţi să munceşti de acasă, din confortabilul şi frumosul tău fotoliu. Astfel, trecând timpul, am reuşit să câştig premii foarte frumoase şi o sumă considerabilă de bani, doar prin intermediul blogului.

Totuşi nu mă simt împlinit. Mi-aş fi dorit să mă fi putut menţine pe o singură linie, să fiu un blogger în adevăratul sens al cuvântului. Un lucru imposibil pentru mine în momentul de faţă este să renunţ la tot ceea ce am clădit până acum cu multă muncă, răbdare şi ore pierdute în faţa computerului. Într-o perioadă chiar îmi doream să şterg tot conţinutul blogului şi să o iau de la capăt. Nu am avut curajul necesar, din fericire. Fiecare cuvânt, fiecare virgulă sau punct, totul este scris de mine şi reprezintă o parte din mine! Aş fi un mincinos să spun că nu m-am ales cu multe dureri de spate datorită scaunului rigid cu care am de aface. Mi-aş permite să arunc acest blog la gunoi? În aceste circumstanţe cred că pot să accept deja ceea ce este scris pe acest blog şi să trec mai departe. În ceea ce priveşte pasiunea de a scrie articole inspirante pentru cititori, mintea mea ticluieşte un plan pentru conceperea unui nou blog. În viitor o să vă ţin la curent cu acest proiect încă în desfăşurare.

Foarte mulţi prieteni de-ai mei ştiu că, în mare parte, tot ce deţin este făcut de mine. Fie că este vorba de haine sau de banii pe care îi am, un singur răspuns am avut încă de la început pentru aceste întrebări: muncă asiduă. Singurul lucru necesar pentru ca un om să devină un mini-afacerist în mediul virtual este motivaţia. Desigur, după motivaţie vine automat voinţa, un al doilea factor foarte important în această viaţă grea şi totodată plină de câştiguri a unui blogger. Chiar dacă am ceva timp de când scriu pe blog, încă nu sunt un expert în ceea ce priveşte partea de SEO sau tehnicile prin care pot "agăţa" mai mulţi cititori, comentatori şi, eventual, noi abonaţi. Ba chiar în ultima perioadă am început să îmi dau seama pe unde greşesc şi cam ce anume ar trebui să repar (la mine). Mi-am lucrat din nou înfăţişarea blogului, scăpând astfel de câteva widget-uri inutile, şi m-am folosit de câteva coduri CSS pentru a îmbunătăţi aspectul câtorva elemente.

Ca să fac referire şi la titlul acestei postări, pentru a fi un blogger de succes ai nevoie de multe calităţi. Eu încă nu mă consider un blogger de succes, dar cu paşi mărunţi cred că mă apropii de acea categorie. În momentul de faţă mă axez foarte mult pe câştiguri, întrucât am nevoie de bani pentru a mă întreţine singur. Dacă nu aş fi fost atât de... disperat, să spun aşa... poate că aş fi avut un altfel de plan în minte în ceea ce priveşte acest blog, dar cu siguranţă nu ar fi fost ceea ce este astăzi şi ce înseamnă cu adevărat pentru mine. Pentru a dobândi acest statut de blogger de succes este nevoie de foarte mult devotament în ceea ce faci. Indiferent dacă scrii despre politică, fashion, mâncare sau stil de viaţă, trebuie să ai în vedere întotdeauna câteva aspecte. Nu trebuie să îţi plictiseşti niciodată cititorii (lucru la care până şi eu mai lucrez), să vii întotdeauna cu idei noi şi să îţi placă ceea ce faci. Automat, dacă îţi place ceea ce faci vei depune şi un grad sporit de activitate pe blog.

Foarte mulţi abandonează ideea unui blog întrucât se plictisesc foarte repede. Este ok, cu toţii am fost aşa la început. Să vă spun cum am început eu. Cu toată sinceritatea trebuie să recunosc faptul că habar nu am când am pus bazele acestui blog, însă încă de la început am fost foarte serios în ceea ce scriam. Deşi pe atunci nu aveam acest obiectiv, şi anume câştigarea unui venit în mediul virtual, ştiam încă de la început că pot să fac aşa ceva, lucru care m-a motivat şi mai tare să rămân activ. Într-o perioadă de timp mi-am dorit cu ardoare să părăsesc lumea cibernetică şi să încep un nou capitol din viaţa mea, întrucât nu mai aveam răbdarea necesară pentru a aştepta să fac bani. Dacă puteţi observa, povestea mea de blogging se cam învârte în jurul banilor, dar nu este musai să fiţi exact ca mine. În viitorul apropiat, aşa cum menţionam mai sus, doresc să schimb acest lucru şi să încep să lucrez la două bloguri, astfel încât să pot echilibra această pasiune a mea.

Un alt aspect pe care trebuie să îl respectaţi dacă doriţi să fiţi la rândul vostru respectat este alegerea unui nume. Iniţial, blogul meu a avut mai multe nume. Atenţie! Trebuie să staţi o perioadă şi să buchisiţi o listă proprie cu numele pe care le consideraţi cele mai potrivite pentru blogul dumneavoastră, întrucât nu v-aţi dori să aveţi un nume care să nu vă placă sau să atrageţi o atenţie negativă din partea publicului. Este foarte important ca odată ce v-aţi decis în privinţa numelui, acela să rămână permanent. Aici sunt mai multe de explicat, din păcate nu am nici timpul şi nici cheful necesar pentru a o face. Tot ce este de ştiut în legătură cu acest nenorocit de nume este faptul că, în momentul în care primiţi pagerank, dacă aţi schimbat numele blogului riscaţi să pierdeţi pagerank-ul atribuit. Credeţi-mă că nu vă doriţi asta.

Scrie multe articole! Pentru ca publicul tău să fie unul cât mai numeros şi să atragi atenţia cititorilor, trebuie să vii mereu şi mereu cu un conţinut unic şi nou pe blog. Este de preferat să nu copiaţi articolele de pe alte bloguri, ci să vă compuneţi singuri propriile articole. Calitatea înseamnă timp, iar timpul este foarte mult! De asemenea puteţi să intraţi în discuţii cu cititorii, lăsându-le răspunsuri la comentarii. În acest mod puteţi da startul unei adevărate dezbateri în cadrul zonei de comentarii. Păstraţi întotdeauna un aspect plăcut pe blog, adăugând elemente proprii şi "invitaţii" pentru cititori. Cea mai bună invitaţie pentru cititori este profilul tău. Este foarte important să ai o descriere pe cât se poate de curată, pe atât de concisă. Nu doriţi să aveţi nici o descriere prea mică, dar nici una prea lungă pentru a vă plictisi cititorii. Comentează pe alte bloguri şi fă-te cunoscut în blogosferă. Blogosfera este un termen utilizat pentru a defini lumea bloggerilor. Fă-ţi o imagine plăcută printre colegii tăi! Şi... ca un ultim sfat, nu abordaţi niciodată un limbaj vulgar în relaţiile cu cititorii. Fie că este vorba de comentarii, fie că este vorba de articole, trebuie să rămâneţi mereu "curaţi. Dacă şi voi sunteţi de acord cu lucrurile pe care le-am spus, aştept comentarii din partea voastră!

5 comentarii:

  1. La inceputurile mele in ale blogului, adica acum vreo 4 ani, am inceput sa scriu mai mult pentru mine. Imi asterneam practic viata pe pagina virtuala, exprimam o multime de trairi si-mi puneam o multime de intrebari. Am renuntat la un moment dat, pentru ca am considerat ca nu ma mai reprezinta. Apoi, anul trecut, am zis ca am nevoie sa scriu iar. Despre tot ce e prin jurul meu. Cand am constatat ca blogul imi poate aduce si anumite castiguri, am depus un efort mai mare. Cred ca toti am vrea sa scriem doar pentru placerea proprie, dar la un moment dat te simti atras de ce au alti bloggeri, si ai cam vrea si tu. Tentatia e mare. Si...pana la urma, de ce sa-i rezisti?

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am regasit in ce ai spus, din pacate...
    La fel am inceput si eu, avand un blog exclusiv de beauty. Acum 75% din content il dedic advertorialelor, asa ca sunt putin dezamagita de mine. Si eu mi-as mai face un blog si m-am gandit serios la asta, dar e asa greu sa o iei de la 0 in alta parte... Simt insa ca trebuie sa imi respect cititorii si sa las blogul de acum doar unul de beauty, creand in paralel unui personal, sau pt concursuri.
    E grea viata de bogger!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine te-am găsit!
    Ai perfectă dreptate în tot ceea ce ai spus în postarea de mai sus!
    Acum doi ani, deţineam un alt blog, dedicat exclusiv versurilor, deoarece compun. Am ajuns în punctul în care a trebuit să îl şterg, căci creaţiile îmi erau plagiate de diferiţi...indivizi.
    Acum câteva zile, am luat-o de la zero, dar acum scriu despre cu totul altceva. Despre...orice, în special despre partea de beauty, căci a început să îmi placă din ce în ce mai mult, dar parcă tot nu sunt eu...mă gândesc să adaug o nouă categorie blogului actual, dar nu ştiu ce va fi.
    Cert e faptul că atâta timp cât blog-uieşti de plăcere, toată munca nu e în zadar.

    RăspundețiȘtergere
  4. Întreţinerea unui blog necesită multă muncă, eu am început să scriu pe blog de aproape trei ani, dar abia vara asta am început să mă ocup cu adevărat de el, am învăţat să instalez un template, să fac un banner, să scriu o recenzie decentă şi aşa mai departe. Tot de curând am început să comentez şi pe alte bloguri să mă fac mai mult sau mai puţin conscută. Îmi plac sfaturile pe care le-ai dat, să lucrezi cu un blog nu este lucru uşor. Mie îmi place blogul tău, îmi plac subiectele diversificate şi modul în care îţi expui ideile, mult noroc în continuare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Tocmai pregăteam şi eu un articol pe tema asta pentru zilele următoare. Se pare că mi-ai luat-o înainte! :D

    RăspundețiȘtergere