miercuri, 27 august 2014

Învaţă cum să scrii un articol bun

O întrebare foarte comună în rândul bloggerilor este legată despre cum ar putea să se facă remarcaţi în blogosferă. Şi eu am fost la început aşa, şi uneori chiar mai sunt. Uneori mă gândesc unde greşesc atunci când scriu un articol şi vreau să ştiu de ce nu atrag mai mult public pe blog. Problema la mine este una pe cât se poate de simplă. Deşi nu mi-am dorit niciodată să fac acest lucru, în decursul activităţii mele am reuşit să transform blogul în mare parte într-un spaţiu publicitar. Dacă încă nu înţelegeţi la ce mă refer, vă voi da o explicaţie mai amănunţită. Luând în considerare nivelul ridicat de bloggeri care investeau timp şi răbdare în scrierea unor articole plătite - o afacere foarte prosperă în mediul virtual românesc - mi-am propus să abordez şi eu acest stil, împrumutând de la fiecare blog pe care l-am accesat câte o caracteristică. Până să îmi dau seama, am reuşit în cele din urmă să concep pe cont propriu un advertorial de nota 10. Odată cu această "reuşită" am atras o serie de avantaje şi dezavantaje. Avantajele conceperii advertorialelor este acela că odată cu finalizarea lor primeşti bani, iar blogul tău capătă mai mult interes în ochii clienţilor. Până acum doar atâtea avantaje am putut identifica, însă cred că ar mai exista şi posibilitatea creşterii în pagerank datorită conţinutului care promovează anumite sintagme, alese cu atenţie pentru partea de SEO. Dezavantajele din păcate sunt mai multe. Eu am simţit pe pielea mea ce înseamnă să nu mai am timp de scris non-advertoriale, să petrec ore bune în faţa computerului pentru a finaliza pe ultima sută de metri mai multe articole şi să reuşesc să le trimit la timp către administratorii platformelor pentru care scriam. Pe plan personal, timpul a fost singurul lucru care m-a împiedicat să mă mai bucur de multe alte lucruri, însă nevoia pentru bani s-a dovedit a fi mult mai puternică decât nevoia de distracţie. Pe plan tehnic, blogul a pierdut foarte mult. În primul rând merită să menţionez faptul că cititorii nu mai sunt atraşi de conţinutul blogului, întrucât nu găsesc prea multe articole personale. Au fost luni în care am fost nevoit să scriu doar advertoriale, fapt care a dus la scăderea urmăritorilor într-un mod dramatic. Desigur, atunci când am publicat articole scrise din propria iniţiativă, bazate pe fapte reale sau doar voiam să împărtăşesc ideile şi opiniile mele, cititorii nu au ezitat niciodată să îmi comenteze la articole. Un aspect de care nu sunt deloc mândru şi chiar îmi doresc să nu îl fi schimbat la acest blog este acela că odată cu începerea activităţii mele în domeniul de advertising, tema blogului s-a schimbat radical, devenind astfel dintr-un blog cu articole motivaţionale într-un blog de advertising, aşa cum amintisem anterior.


Pentru a scrie un articol care să adune aprecieri atât din partea clienţilor cât şi din partea cititorilor, ca blogger trebuie să respecţi anumite norme. Subiectul pe care îl abordezi atunci când te apuci să scrii trebuie să fie unul cât mai interesant. Este de preferat să te documentezi înainte de a scrie despre un anumit domeniu sau despre o anumită temă. Dezinformarea publicului va atrage de asemenea dezavantaje atât blogului cât şi bloggerului. Menţionarea unor surse din care v-aţi informat în privinţa conceperii articolului este foarte importantă. Dacă aţi mai văzut undeva pe internet o temă pe care doriţi să o abordaţi şi cunoaşteţi anumite detalii pe care nu le-aţi văzut în articolul de pe site-ul respectiv, daţi frâu liber cunoştinţelor dumneavoastră şi adăugaţi întotdeauna o notă personală temei. Creativitatea şi originalitatea reprezintă un atu.pentru blogger. Dar, dacă este vorba despre un advertorial sau o recenzie pentru un anumit produs, din nou fac referire la sursă. Este foarte important să menţionaţi numele brand-ului, producătorului, companiei sau lanţului de magazine care comercializează acel(e) produs(e). Pe lângă faptul că este o chestiune de bun simţ să menţionăm numele producătorului, acest lucru creşte notorietatea blogului în rândurile clienţilor. Clienţii sunt producătorii, iar producătorii caută să îşi răspândească numele cât mai mult cu putinţă. De aceea este indicat ca la începutul şi sfârşitul unei recenzii să se regăsească numele producătorului. Propoziţiile concepute trebuie să fie limitate. Este obositor pentru un cititor să citească şi să înţeleagă o propoziţie fără finalitate. De asemenea trebuie remarcat şi faptul că un articol trebuie să arate impecabil d.p.d.v. ortografic şi gramatical. Că unii nu acceptă, nu pot sau nu ştiu cum să utilizeze diacriticele, nu reprezintă un dezavantaj. Eu o fac din obişnuinţă! Mai degrabă trebuie tras un semnal de alarmă atunci când se mănâncă din litere şi lipsesc semnele de ortografie. Revenind la subiectul abordat în postare, acesta trebuie să fie unul de actualitate şi de interes public, de asemenea fiind o chestiune de bun simţ. Însă există un aspect pe care foarte mulţi bloggeri îl ignoră. Dacă reuşeşti să faci un articol de nota 10, iar tu eşti sigur de acest lucru, nu ezita să pui niciodată întrebări cititorilor, altfel s-ar putea să nu primeşti niciun comentariu, iar comentariile sunt foarte importante pentru un blog. Invitaţi publicul să participe sau să deschidă un subiect de discuţie în rubrica destinată comentariilor. Reprezintă un prilej foarte bun pentru a vă dezvolta în mediul virtual, notorietatea blogului dumneavoastră crescând considerabil. Spuneţi-vă opinia într-un mod cât mai creativ. Nu vă lăsaţi influenţaţi de opiniile altora şi scrieţi doar ceea ce consideraţi că vi se pare adevărat. În fond, fiecare are propriile opinii în legătură cu un anumit subiect. Asiguraţi-vă că articolul este aranjat înainte de a fi publicat şi să conţină câteva imagini reprezentative. Imaginile au rolul de a distrage atenţia cititorului de la opiniile dumneavoastră şi de a-l lăsa pe el să conceapă singur un set de idei bazate pe tema propusă. Mare atenţie însă! Imaginile care nu au legătură cu tema articolului pot avea efecte negative. În cele din urmă vă rămâne dumneavoastră onoarea de a continua activitatea de blogger într-o manieră cât mai elevată şi ordonată. Şi pentru că vreau să citesc nişte păreri din partea cititorilor, care este aspectul pe care îl regretaţi cel mai mult la blogul dumneavoastră?

Un comentariu:

  1. Si eu regret putin ca am avut perioade in care am scrise multe articole pentru concursuri. :D

    Sunt putin dezamagita ca in urma ultimului concurs am reusit sa starnesc o parerea neinteleasa de mine: ca am profitat de cititorii mei si am castigat premii. Asta ma intristeaza pe mine ce blogger, caci stiu cata munca am depus. Cu toate acestea, stiu exact care este tipologia de persoane care cred asta, asa ca ma imbarbatez singura. :)

    RăspundețiȘtergere