sâmbătă, 2 august 2014

Răsfăţul câinilor

De ce să nu ne răsfăţăm şi câinele la fel cum obişnuim să mâncăm şi noi mâncare bună? Eu întotdeauna am văzut acest lucru ca pe o discriminare. Cândva profesorul meu de religie a spus că animalele nu au suflet. În timp am ajuns să văd o mare greşeală în aceste vorbe. Unul dintre câinii mei mi-a dovedit că animalele au la fel de mult suflet cât noi, oamenii, sau poate chiar mai mult în unele cazuri. În nenumărate rânduri am fost pus în situaţia să cred că, de fapt oamenii sunt cei care nu au suflet, în unele circumstanţe. Sunt foarte multe lucruri pe care nu le pot înţelege, însă iubirea mea pentru animale nu se rezumă la un simplu "cuţu-cuţu" sau "pis-pis". Eu am abordat în ultima perioadă un nou mod de a-mi răsfăţa căţeii. Dacă ai răbdarea necesară şi cauţi pe internet magazinul potrivit, s-ar putea să găseşti cea mai bună mâncare posibilă pentru căţei. Eu am făcut-o şi a meritat. Royal canin mancare pentru caini se numeşte şi cred că este cel mai bun stimulent pentru câini.

Am început de câteva zile să îmi "dresez" unul dintre câini oferindu-i mâncare. Observând că hrana uscată pe care i-o ofeream nu îl mai satisfăcea, de aceea am crezut de cuviinţă că este momentul să caut un nou stimulent. Atunci am apelat la royal canin. Mi-a luat ceva timp până când să îmi învăţ câinele să stea pe burtă şi să fugă la poartă să vadă cine intră în curte atunci când îi cer să o facă. Încărcat cu un buzunar plin de mâncare uscată, am început să îi arunc pe jos din mâncare de fiecare dată când înţelegea puţin din ceea ce îi ceream să facă. Să ştiţi că animalele sunt nişte fiinţe foarte inteligente care merită tratate cu respect la fel de mult ca o fiinţă umană. În cele din urmă, animalele sunt dependente de noi, iar noi avem misiunea de a le întreţine şi ajuta să supravieţuiască în mediul nostru de viaţă. Una peste alta, oamenii au intrat pe teritoriul animalelor şi l-au "cucerit" pentru a construi clădiri şi întemeia familii. Tocmai din acest motiv cred că avem obligaţia sacră de a ocroti orice vietate cu sau fără raţiune. În ceea ce priveşte mâncarea? Eu mă arăt foarte mulţumit de ea. Acum câinii mei nu mai sunt mofturoşi la mâncare şi mănâncă până la ultima bucăţică... în sfârşit mănâncă şi ei ce le dau!

2 comentarii:

  1. Animalele sunt nişte fiinţe foarte inteligente asta e adevărat. Dar câinii sunt mult mai loiali şi mai înţelegători. Pisicile, or fi ele deştepte, dar au "ifose" :D Vrem şi poze cu căţeii tăi. Mie îmi pare rău că stau la bloc şi nu pot avea un căţel :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ahh, din păcate nu am o poză făcută cu ei... dar în viitor o să vă prezint câinii mei! :D

      Ștergere