vineri, 1 august 2014

Sunt tânăr şi sunt pe barba mea!

Ce înseamnă "a fi pe barba ta"? Mulţumită fratelui nostru Marius Moga, a fi pe barba noastră poate însemna foarte multe lucruri, astfel depinde de noi să interpretăm această vorbă după bunul plac. Eu când rostesc aceste cuvinte mă duc automat cu gândul la ideea de a fi liber, să hoinăresc într-o lume fără sfârşit, plină de bucurie şi peripeţii. Pe de altă parte... a fi pe barba mea poate însemna şi independenţa pe care am dobândit-o de-a lungul timpului faţă de părinţi. Dar nu numai faţă de părinţi pot să fiu "pe barba mea", ci şi faţă de prieteni. Acest spirit libertin al meu a dezvoltat în anii de adolescenţă o capacitate specială de a conduce prin gândire. Mie-mi place să cred că sunt de cele mai multe ori conducătorul unui grup. Sunt deschis la idei şi ajutorul oferit de ceilalţi, dar când vine vorba de realizarea unui plan bine structurat... se ştie foarte bine că ideile mele sunt prioritare. Se prea poate ca la mijloc să fie vorba şi de puţină aroganţă pe lângă această independenţă, însă accept mereu sprijinul coechipierilor mei, într-o oarecare măsură.


În ceea ce priveşte gândirea mea faţă de părinţi, aici este o situaţie puţin mai delicată. Datorită situaţiei financiare din România, venitul părinţilor mei este destul de limitat, astfel bugetul familiei se duce mereu pe necesităţile cele mai importante, uitând astfel de vacanţele de vară pe care obişnuiam să le petrecem prin staţiuni montane sau pe litoral şi ieşitul frecvent în oraş. Dacă vreţi să vă spun sincer, ultima dată când am mai fost la mare a fost acum 6 ani de zile, asta în condiţiile în care am mers în fiecare an de la naştere până la acea dată. Revenind la ideea iniţială, pentru că bugetul familiei intră în lucruri mai importante, mi-am propus să îmi fac propriul venit astfel încât să nu mai depind de banii părinţilor. Până în prezent am 2 ani de zile de când îmi procur singur lucrurile de care am nevoie, iar aici intră hainele, elementele de parfumerie şi îngrijire personală, în special banii de buzunar. Până în prezent mă pot mândri cu peste 3.000 de lei munciţi de-a lungul carierei mele de blogger şi premii câştigate la concursuri, tot prin intermediul blogului.


Un aspect foarte important în vieţile noastre îl reprezintă independenţa. Consider că este imperativ ca fiecare dintre noi să căpătăm acel grad de independenţă la care ar trebui să ajungem cu toţii la un moment dat. Întotdeauna am considerat că este cu adevărat jignitor şi degradant să trăieşti sub fusta cuiva. Dumnezeu ne-a făcut fiinţe raţionale pentru a decide singuri ce este mai bine pentru noi înşine. Ne-a dat acel ceva pe care îl numim "liberul arbitru". Este un dar cu care toţi oamenii suntem născuţi, doar că trebuie să îl dezvoltăm într-un mediu favorabil. A fi dădăcit şi protejat de toate problemele lumii, dar mai ales închis de la toate aventurile pe care ni le pune la dispoziţie viaţa... este penibil! De-a dreptul jenant! Persoanele de acest tip pot pierde foarte mult în viaţă, nereuşind să îşi rezolve singuri problemele sau să facă faţă anumitor situaţii mai complicate. Numai gândindu-ne la ideea că putem să decidem singuri ce este bine şi ce este rău pentru noi, numai acest simplu gând ar trebui să ne facă inima să tresară de bucurie. Fiecare îşi decide drumul în viaţă, însă şi aici intervine o altă problemă. Mulţi îşi decid drumul în viaţă, dar foarte puţini îl urmează până la capăt. Liberul arbitru, nu?

Eu îmi propun ca până la sfârşitul zilelor mele pe pământ să trăiesc în independenţă, să fiu iubitor şi primitor faţă de oameni, dar totodată să îmi ridic propriul "castel" cu propriile puteri. Voi face tot posibilul să primesc doar ceea ce mi se cuvine şi să construiesc doar ceea ce va fi benefic atât pentru mine cât şi pentru cei din jurul meu. Nu vreau să depind de nimeni, ci să fac lumea să depindă de mine. Dacă am sărit de la o idee la alta, atunci lăsaţi-mă să vă explic despre ce este vorba. De când mă cunosc sunt o persoană foarte miloasă, fapt care m-a determinat să îmi doresc să construiesc un azil pentru bătrâni şi/sau un orfelinat pentru copii abandonaţi, fără posibilităţi sau cu probleme. Da, vreau să fiu atât de independent încât să îi fac pe alţii să depindă de mine, într-un mod benefic. Poate că a sunat ciudat, dar îmi doresc cu ardoare acest lucru. Să mă audă Dumnezeu!


Înainte de a vă prezenta o altă interpretare a ceea ce cred eu că înseamnă să fiu pe barba mea, vă invit să aruncaţi o privire asupra câtorva versuri refăcute de către mine ale melodiei "Pe barba mea". Dacă aţi putea în acelaşi timp să ascultaţi linia melodică şi să citiţi odată cu Marius versurile... ar trebui să iasă ceva-ceva, asta cel puţin în teorie. Sper să vă placă!

Atenţie! Este un pamflet şi trebuie tratat ca atare!

Banii, banii, banii...
Şi ştiu că mi-ar plăcea
Să stau acasă la tata şi la mămica
Mami, mami, mami...
Să-ncerc să lenevesc
Să stau în fund o zi şi-apoi să o... shhh!
Şi nici băieţii nu mă mai bagă în seamă
Deja prea multe seminţe au fost sparte în scară
Şi nu sunt narcisist, dar nu cred că arăt prea bine
Că eleganţa mea nu stă în farfurie.

Mama: 
"Uită-te la tine
Eşti obez, urât şi stau boţite hainele pe tine,
N-ai plătit nici curentu'... da,
Cred c-o s-avem probleme şi cu netul."

Pe banii mei, pe banii mei, da, da
Tot ce ştiam, tot ce făceam în casa ta...
Şi n-o să mai stau niciodată la tine
Da o să plec departe, în fine
Pe banii mei, pe banii mei, da, da.

Pe banii mei, pe banii mei...
Şi-am să fac şi piscină
Şi casă mare cu-n căţel de zici că-i jivină
Pe banii mei, m-ai rugat de la început
Să plec şi să-mi găsesc de lucru că-s sărăntoc şi un mare incult.
Pe banii mei, eu cred că nimeni nu ştie
Cât de greu e sa mânânci ciorbiţă dintr-o farfurie
Da lenevia-i un dar, privesti adânc în farfurie
Şi apoi adormi drept pe ciolan.

Pe banii mei, pe banii mei, da, da
Tot ce ştiam, tot ce făceam în casa ta...
Şi n-o să mai stau niciodată la tine
Da o să plec departe, în fine
Pe banii mei, pe banii mei, da, da.

Totodată doresc să fac un anunţ destul de important! În această vară, Philips lansează provocarea „Fii pe barba ta!”, prin gama de produse Click & Style, două modele de aparate de îngrijire versatile, pentru orice stil. Mai multe detalii găsiţi pe site şi pe Facebook.

 
Consider că o altă interpretare a vorbei "pe barba mea" ar fi una care îi priveşte mai mult pe bărbaţi. Recent, pentru prima oară faţa mea a avut primul contact cu un aparat de ras obişnuit. Până nu de mult obişnuiam să folosesc un aparat de ras electric, întrucât aveam o frică constantă faţă de iritaţiile pielii provocate de lamele unui aparat de ras obişnuit. Desigur, pe atunci nu ştiam de gama Philips. Mi-a luat foarte mult timp să mă îmbărbătez de-a binelea şi să fac trecerea de la aparatul de ras electric la aparatul de ras obişnuit. Problema aparatului electric era aceea că nu tăia firul de păr de pe faţă aşa cum ar fi trebuit, lăsând în urmă o barbă neuniformă. În ceea ce mă priveşte pe mine, începutul de barbă şi perciunii care mă transformau în omul lup au fost mereu factorii cei mai enervanţi. De când am început să folosesc aparatul obişnuit şi gelul de ras mă simt cu adevărat răsfăţat şi plin de energie. 

Mai jos aveţi un before & after shaving. Menţionez din nou faptul că "barba" mea... este mai mult
un început de barbă. Nu sunt prea mândru, dar ce să fac? Mă mulţumesc şi cu imaginea de puştan!


De fiecare dată când mă bărbieresc dezvolt o senzaţie de fericire interioară. Mă simt pur şi plin de energie. Nu ştiu câţi dintre bărbaţi împărtăşesc aceleaşi sentimente atunci când se bărbieresc, însă mi se pare cea mai extraordinară senzaţie! Imediat ce mă clătesc cu apă rece devin înviorat pentru întreaga zi. Ei, în acel moment chiar mă simt pe barba mea! De fel sunt foarte răbdător, deci cred că o să am timpul necesar să aştept cât va mai fi nevoie pentru a mă mândri cu o podoabă pe faţa mea. Şi înainte de a termina acest articol vreau să te întreb, dragă cititorule: tu cum te simţi #pebarbata? Aştept răspunsurile voastre în lista de comentarii!

17 comentarii:

  1. Greu cu barba la unii baieti, stiu si eu asta de la prietenul meu, care tot la fel de mult se chinuie sa o "creasca".
    Eu "pe barba mea" ma simt obisnuita, sincera sa fiu. Sunt asa de cand ma stiu, mereu m-am descurcat singurica, asa ca mi se pare perfect normal. Independenta 100% nu sunt, dar asta doar din putina comoditate. Dar ma descurc. :D

    Bafta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ah, nici eu nu am fost chiar de la început aşa de comod în ceea ce priveşte independenţa... a trebuit să mă zbat mult, dar în cele din urmă... ghici ce? Am ajuns cine sunt astăzi! Fericit şi chiar aşa cum mi-am dorit mereu să fiu! Mă rog, mai am de lucrat, dar zic eu că se poate. Salutări prietenului tău! Fratele meu de suferinţă! :))

      Ștergere
  2. :)) esti fenomen. imi place cum scrii! ai mult umor!
    eu sunt "pe barba mea" de ceva timp, am plecat din orasul natal, mi-am luat zborul, nah, trebuia, ca am crescut! si acum ma mandresc cu o facultate terminata, inca un an si gata si masterul (sa dea D-zeu!), un loc de munca pe domeniul meu, un iubit fain, un apartament pe care-l intretinem amandoi (cu chirie, ca deh... cand oi reusi sa-mi iau casa mea, aia o sa fie cea mai mare realizare a vietii). nu pot spune ca independenta e usoara, dar iti da un sentiment... pe care nu-l mai dobandesti cu nicio ocazie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îţi mulţumesc! :D
      Îmi pare bine că ai putut ajunge atât de departe într-o ţară care te cam limitează... şi culmea... pe barba ta! :)
      Sper că o să ai ocazia să îţi împlineşti toate dorinţele, tot pe barba ta! :))

      Ștergere
  3. Pe Barba Mea ca e cel mai bine sa fii pe cont propriu!
    Ador libertatea si iti dai seama ca imediat ce mi-am putut lua "zborul" de la casa parintilor, am si plecat, si zau ca nu imi pare rau. Uneori e bine sa te detasezi de toate lucrurile cu care esti obisnuit pentru a reusi in viata, pentru ati construi un viitor asa cum iti doresti, sa fii mereu liber sa alegi fara constrangeri...E bine sa fii pe barba ta, chiar daca sunt momente in care e mai greu si poate iti doresti sa fi fost sprijinit sau impins de la spate de cineva mai puternic.U never know what you'll have if you never try something else ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da... cam acelaşi lucru încerc şi eu să fac... din păcate plecatul de acasă de la vârsta mea... în condiţiile în care nu ma terminat încă liceul... nu sună prea bine! :))
      În orice caz, abia aştept să merg la facultate. O să fie un nou capitol în viaţa mea, abia atunci devenind independent 100%!

      Ștergere
  4. Ah, sa fiu pe barba mea zici? Eu sunt putin mai greoaie pe partea asta legata de independenta, dar sunt destul de libertina. Incerc sa nu depind de ceea ce imi pun parintii la dispozitie si sa fac totul din propria mea initiativa si sa muncesc tot ce castig... dar trebuie sa recunosc, imi place cand ma mai rasfata si ei din cand in cand. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este ok să mai fii şi răsfăţat din când în când, adică, pentru ce sunt părinţii? :))

      Ștergere
  5. Am simțiti de vreo 3 luni cum e să fiu pe barba mea. Mi-am luat inima în dinți și într-un final am reușit să coleaborez cu diferiți clienți în domeniul design-ului grafic/web. Lucrez de 3 ani în acest domeniu iar până acu 3 luni am tot ezitat să lucrez pe bani adevărați din cauza unei "frici" stupide. Succese pe viitor tuturor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare bine să aflu că mai există persoane curajoase în ziua de astăzi! Culmea, pentru că ştiu că design-ul grafic şi web design-ul nu mai este o joacă pentru copii, ştii? Tocmai de aceea spun acest lucru. Dacă ai ajuns să fii atât de profi încât să poţi lucra pe bani, te felicit! Eşti #pebarbata! :D

      Ștergere
  6. Ai o bila neagra ca ti-ai dat barba jos :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh... creşte înapoi! :)) Oricum mai mult am dat jos ceva ce nu am.

      Ștergere
  7. Inteligent. Nu este nevoie de mai multe cuvinte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Superb. Succint şi foarte simplu. Un răspuns sincer de la un prieten foarte bun! :)

      Ștergere
  8. Da, chestia asta cu "barba" inseamna si libertate, si responsabilitate. Eu sunt asa de vreo 5 ani, dar cel mai frumos a fost ultimul - de freelancer. Nu pentru ca chestia asta are un aer boem, ci vad cat de mult conteaza sa faci ce iti place.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Superbă gândire. Şi eu mă bazez pe această idee în viaţa de zi cu zi. Încerc să fac lucrurile care-mi plac cel mai mult şi am o afinitate spre ele. Desigur, asta nu înseamnă că sunt genul de persoană care să nu facă şi lucrurile mai urâte... Doamne fereşte! Dar încerc să mă feresc de ele, în orice caz!

      Ștergere
  9. Mi-a placut articolul tau, am citit cu placere! Gandesti bine, ce pot sa zic?! Sincer, ma bucur foarte mult ca exista si astfel de tineri! Intre noi, e o diferenta de varsta de luat in seama, de aceea imi permit sa ma exprim astfel!
    Sunt pe barba mea de multi ani! Vreo 19 sa fie...Ar fi culmea sa nu fiu pe barba mea, nu crezi?! :))

    Bafta!
    Keep up the good work!

    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere