sâmbătă, 15 februarie 2014

Meşterul Manole

Trecând prin oraş astăzi am avut ocazia să asist la o scenă de-a dreptul comică. Un grup de muncitori încărcau rămăşiţele unei case foarte vechi într-un camion. Cel care era responsabilul cu ridicarea molozului cred că era puţin mahmur. De ce spun asta? Ochii îi erau cam injectaţi, iar felul în care acesta vorbea şi se clătina... no comment! Doi colegi de-ai lui îl ghidau cum să ridice cupa pentru a descărca în remorca instalată la camion gunoaiele. Zona era împrejmuită cu un gard făcut din sârmă, ceea ce făcea vizibilitatea posibilă. Era un spectacol de comedie pe gratis! Cupa camionului se lăsă în jos înainte de a fi ajuns în remorcă. Cei doi colegi ai bărbatului care trebuiau să îl ghideze treceau pe sub cupă exact în momentul în care molozul începu să cadă peste ei. O cărămidă îl lovi în cască pe unul dintre ei, în timp ce pe celălalt praful îl învălui din cap până în picioare. Din fericire nici unul dintre ei nu a păţit nimic. De vreme ce "meşterul" ce manevra cupa nu îşi prea dădea seama de isprava ce tocmai o comise, acesta continuă să îmi stârnească râsul. Ceea ce iniţial părea a fi o scenă comică se transformă brusc într-un film horror. Cupa excavatorului lovi cu putere un zid, astfel stricând câteva piese de utilaje care erau de rezervă. Zidul nu rezistă prea mult şi se prăvăli peste excavator imediat după ce omul ieşi din el pentru a inspecta pagubele produse. Deodată nimic nu mi se mai părea distractiv, dar pentru a mă asigura că nu pierd nimic, am mai rămas preţ de câteva clipe. Am putut observa cum cei doi colegi ai bărbatului se îndepărtau mergând ca Stan şi Bran braţ la braţ. Sincer, cred că am făcut cea mai mare greşeală că nu i-am fotografiat. Momentul arăta exact ca într-un film cu Stan şi Bran, de data asta fiind o versiune românească. Nu mă miră că astfel de evenimente (tragice dacă îmi permiteţi) se întâmplă. Ţara noastră permite persoanelor cu probleme să lucreze, fiind un lucru nu tocmai ok. Dacă cei de la putere ar fi corecţi, atunci populaţia ar fi corectă. Nu ştiu de ce am impresia, dar cred că acelui individ care părea abia ieşit dintr-o cârciumă nici nu îi păsa de faptul că a venit băut la muncă sau de faptul că a pus în pericol viaţa colegilor săi. România! Ah, dulce ţară!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu